Конфігурація управління підприємством: Підприємство 8. Управління Торговим Підприємством для України
Рішення дозволяє налагодити процеси автоматизації та ефективного управління на підприємствах будь-якого виду комерційної діяльності.
Ведення основної діяльності
Конфігурація дозволяє автоматизувати:
- завдання оперативного, управлінського, бухгалтерського і податкового обліків, обліку кадрів і розрахунку заробітної плати,
- аналіз і прогнозування торгових операцій,
- підготовку регламентованої звітності.
Керування продажами
У рішенні передбачаються інструменти планування продажів для управління замовленнями покупців.
Варіанти продажів продукції й товарів:
- зі складу та під замовлення,
- в кредит або за передоплатою,
- продаж товарів, прийнятих на комісію,
- передача на реалізацію комісіонеру й інше.
Планування продажів
З підсистемою можливе прогнозування:
- обсягів продажів у натуральному і вартісному вираженні, у тому числі на підставі даних про продажі за попередні періоди, інформації про поточні складські залишки й отриманих на плановий період замовлень клієнтів;
- відпускної вартості, включаючи інформацію про поточні ціни компанії та конкурентів;
- собівартості продажів, з урахуванням інформації про розцінки постачальників.
Способи планування:
- за підприємством в цілому,
- за підрозділами або групами підрозділів,
- для окремих товарів і товарних груп,
- для певних категорій покупців (за регіонами, за видами діяльності й т. п.).
У конфігурації забезпечується консолідація окремих планів у зведений план продажів підприємства. Також передбачений порівняльний аналіз даних про заплановані та фактичні продажі.
Можливе планування з часовою конкретизацією: від дня до року. З огляду на це, можливо переходити від стратегічних планів до оперативних, зберігаючи інформацію про показники, встановлені на кожному етапі планування; а також вести планування з урахуванням, і без урахування сезонних змін попиту.
Управління замовленнями покупців
Функціональність управління замовленнями дозволяє оптимізувати розміщення замовлень покупців відповідно до прийнятої на підприємстві методики виконання замовлень і схеми роботи (робота зі складу, під замовлення). Всі кроки проходження замовлення, та їх зміни фіксуються в системі відповідними документами.
Можливості для менеджера:
- отримання в будь-який момент даних про хід виконання замовлення;
- відстеження історії взаємин з клієнтами та постачальниками;
- оцінка ефективності й надійності роботи з контрагентами.
Передбачені програмою аналітичні звіти дозволяють менеджеру отримувати інформацію:
- про оплату замовлень покупців;
- про розміщення замовлень у виробництві й етапі виконання;
- про розподіл замовлень постачальникам для забезпечення замовлень покупців.
Передбачені програмою аналітичні звіти дозволяють менеджеру отримувати інформацію:
- про оплату замовлень покупців;
- про розміщення замовлень у виробництві й про етап виконання;
- про розподіл замовлень постачальникам для забезпечення замовлень покупців.
Ціноутворення
Ключові функціональні можливості підсистеми:
- побудова різноманітних схем формування цін і знижок;
- контроль дотримання співробітниками підприємства встановленої цінової політики;
- зберігання інформації про ціни конкурентів;
- зберігання інформації про розцінки постачальників, автоматичне оновлення закупівельних цін;
- зіставлення відпускних цін підприємства з цінами постачальників і конкурентів.
Управління закупками
З підсистемою легко приймати рішень про своєчасне поповнення запасів.
Можливості:
- оперативне прогнозування закупок на підставі планів продажів і невиконаних замовлень покупців;
- оформлення замовлень постачальникам і контроль їх виконання;
- реєстрація та аналіз виконання додаткових умов за договорами з фіксованими номенклатурними позиціями, обсягами й термінами поставок;
- підтримка різних схем отримання товарів від постачальників, в тому числі приймання на реалізацію й отримання давальницької сировини та матеріалів;
- оформлення невідфактурованих постачань із застосуванням складських ордерів;
- аналіз потреб складу в товарах;
- наскрізний аналіз й установка взаємозв’язків між замовленнями клієнтів і замовленнями постачальникам;
- аналіз наслідків, до яких може привести невиконання замовлень постачальниками (до зриву якого клієнтського замовлення може привести недопостачання товарів або матеріалів);
- планування закупок з урахуванням прогнозованого рівня складських запасів і зарезервованих товарів на складах;
- складання графіків постачань і графіків платежів.
Управління роздрібною торгівлею і підключення торгового устаткування
Роздрібна торгівля може реалізовуватись з будь-якого складу – оптового, роздрібного або неавтоматизованої торгової точки.
Облік товарів в неавтоматизованих торгових точках здійснюється за фіксованими роздрібними цінами, або без урахування кількості та номенклатури («сумовий облік»). Облік товарів на роздрібних складах – за продажними цінами.
У конфігурації передбачено підключення торгового устаткування. Йдеться про сканери, термінали збору даних, дисплеї покупця, електронні ваги, ККМ в режимах «фіскальний реєстратор», «off-line» та «on-line». Система дозволяє відстежувати правильність надходження виторгу від магазинів і торгових точок.
Управління відносинами з покупцями та постачальниками
Підсистема «Управління відносинами з покупцями та постачальниками» дозволяє підприємству:
- зберігати повну контактну інформацію контрагентів і їхніх співробітників, а також зберігати історію взаємодії з ними;
- реєстрацію даних про постачальників: умови доставлення товарів, надійність, терміни виконання замовлень, номенклатура і ціни товарів, що поставляються, і матеріалів;
- автоматично інформувати користувачів про майбутні контакти з контрагентами, нагадувати про дні народження контактних осіб;
- планувати свій робочий час і контролювати робочі плани своїх підлеглих;
- аналізувати незавершені/планувати майбутні угоди з покупцями і потенційними клієнтами;
- використовувати персоналізований підхід до потреб і вимог кожного клієнта;
- реєструвати всі звернення потенційного покупця, і надалі аналізувати відсоток залучення клієнтів;
- оперативно відстежувати стан запланованих контактів і угод;
- проводити інтегрований ABC(XYZ)-аналіз відносин з клієнтами;
- проводити аналіз причин зриву виконання замовлень покупців й обсягів закритих замовлень;
- аналізувати й оцінювати результативність рекламних і маркетингових акцій за результатами звернень клієнтів.
Автоматичне сегментування клієнтів:
- на класи, в залежності від частки клієнта у виторзі або прибутку компанії: важливі (А-клас), середньої важливості (B-клас), низької важливості (С-клас);
- за статусами: потенційний, разовий, постійний, втрачений;
- за регулярністю закупок: стабільні (X-клас), нерегулярні (Y-клас), епізодичні (Z-клас).
Такий аналіз дозволяє оптимізувати й організувати роботу співробітників, які відповідають за продаж та обслуговування клієнтів.
Складський облік
У системі можливий детальний оперативний облік матеріалів, продукції і товарів на складах. Інструменти конфігурації забезпечують відстеження запасів на підприємстві. Всі складські операції фіксуються за допомогою відповідних документів.
Підсистема дозволяє:
- реалізовувати управління залишками ТМЦ в різних одиницях виміру на будь-якій кількості складів;
- вести окремий облік власних товарів, товарів, прийнятих і переданих на реалізацію, поверненої тари;
- проводити моніторинг і облік серій, термінів придатності;
- задавати довільні характеристики партії (колір, розмір і т. п.), вести партіонний облік в розрізі складів;
- укомплектовувати і розкомплектовувати номенклатурні позиції;
- здійснювати функції ордерного обліку і резервування ТМЦ.
- отримувати вартісні оцінки складських запасів за собівартістю і потенційний обсяг продажів у відпускних цінах.
Інструменти статистичного контролю запасів дозволяють:
- визначити «привабливість» кожного виробу за його часткою в обороті або прибутку підприємства (ABC-аналіз), стабільність продажів (XYZ-аналіз),
- виявити продукцію, що погано продається, за такими параметрами, як середній термін зберігання, витрата за період і коефіцієнт оборотності.
Облік банківських і касових операцій
Підсистема сприяє результативному управлінню рухом фінансів на підприємстві.
Можливості:
- багатовалютний облік руху і залишків грошових коштів;
- реєстрація планованих надходжень і витрат грошових коштів;
- резервування коштів під майбутні платежі на розрахункових рахунках і в касах;
- розміщення грошових коштів в очікуваних вхідних платежів;
- формування платіжного календаря;
- оформлення всіх необхідних первинних документів;
- можливість рознесення (ручного або автоматичного) суми платіжного документа за кількома договорами і угодами.
Управління взаєморозрахунками
Підсистема дозволяє аналізувати зміну заборгованості в часі, використовуючи два різновиди заборгованості – фактичну і прогнозовану (відкладену).
Фактична заборгованість пов’язана з операціями розрахунку і моментами передачі прав власності.
Прогнозована заборгованість виникає при відображенні в системі таких подій, як замовлення на постачання або передачу товарів на комісію, заявка на отримання грошей і т. п.
Ключові функції підсистеми взаєморозрахунків:
- фіксація виникнення заборгованості контрагента перед компанією і компанії перед контрагентом;
- підтримка різних методик обліку заборгованості (за договорами, за рахунками/замовленнями, за розрахунковими документами);
- аналіз поточного стану заборгованості та історії її зміни.
Облік необоротних активів
Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів в регламентованому обліку ведеться відповідно до П (С) БО 7 «Основні засоби», П (С) БО 8 «Нематеріальні активи», П (С) БО 9 «Запаси».
Конфігурація «Управління торговим підприємством для України» дозволяє вести облік необоротних активів також і в управлінському обліку (в цілому по підприємству).
Управління персоналом і розрахунок зарплати
Підсистема сприяє інформаційній підтримці кадрової політики компанії та автоматизації розрахунків з персоналом.
Ключові можливості:
- кадровий облік;
- ведення регламентованого документообігу;
- розрахунок заробітної плати працівників організацій;
- автоматичний розрахунок регламентованих законодавством утримань і податків;
- автоматичний розрахунок внесків на обов’язкове пенсійне та соціальне страхування.
- висновок і ведення трудових договорів з кожним співробітником організації;
- формування затверджених форм з праці;
- ведення військового обліку.
Облік виробництва
У конфігурації автоматизовані:
- розрахунок собівартості продукції та послуг, що випускаються основним і допоміжним виробництвом, включаючи випуск продукції та послуг власним підрозділам,
- облік переробки давальницької сировини.
Податковий облік
Передбачаються різні схеми оподаткування:
- загальна система оподаткування (для платників податку на прибуток і податку на додану вартість);
- спрощена система оподаткування:
- єдиний податок і податок на додану вартість;
- єдиний податок без податку на додану вартість;
- єдиний податок для суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб.
Облік ПДВ
Конфігурація дозволяє створювати та реєструвати всі необхідні податкові документи: податкові накладні, додатки до них. Для контролю точності податкового кредиту, показаного при надходженні, ведеться паралельний бухгалтерському податковий облік запасів.
Методи ведення податкового обліку:
- протягом звітного періоду (місяць) ведеться як «по відвантаженню». В кінці періоду регламентний документ дозволяє визначити суми податкових зобов’язань і податкового кредиту відповідно до необхідного методу (по першому з подій, по оплаті, по відвантаженню);
- податкові зобов’язання і кредит розраховуються і фіксуються в системі при проведенні первинних документів відповідно до необхідного методу (за першою з подій, за оплатою, за відвантаженням).
Спрощена система оподаткування
З рішенням можливо реєструвати господарські операції, що відносяться до обліку за спрощеною системою оподаткування, в книзі обліку доходів і витрат за єдиним податком.
Створення книги обліку доходів і витрат відбувається автоматично і для юридичних, і для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності.
Формування регламентованої звітності
У конфігурації передбачені обов’язкові (регламентовані) звіти, призначені для подання власникам організації та контролюючим державним органам, включаючи форми бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для органів статистики й державних фондів.
Можливе автоматичне експортування регламентованої звітності для податкових органів у формат, затверджений наказом Державної податкової служби України (у файли з розширенням XML).
Сервісні можливості
Інтегровані засоби роботи з електронною поштою
Наявні в конфігурації інструменти операції з електронною поштою сприяють оперативній роботі великої кількості служб і фахівців підприємства: підрозділів, що відповідають за роботу з клієнтами та постачальниками, збут, закупівлі й маркетинг, і т. д. Обробка електронних повідомлень відбувається в загальній взаємодії з іншими бізнес-процесами підприємства.
Ключові можливості:
- реєстрація кореспонденції, призначення виконавців і контроль виконання; ведення історії листування за кожним контрагентом;
- створення як індивідуальних, так і «публічних» (групових) поштових адрес і розмежування доступу до них для різних груп користувачів;
- імпорт контактної інформації з поширених поштових клієнтів;
- автоматичне відправлення листів за настанням запланованих подій (наприклад, нагадування про оплату);
- організація розсилок електронних листів – групи адрес для розсилки можуть формуватися як вручну, так і автоматично за заданими користувачем критеріями (наприклад, за регіонами, видами діяльності контрагентів, посадам контактних осіб і т. д.);
Моніторинг і аналіз діяльності підприємства
Рішення має гнучку систему звітів для моніторингу і безперервного контролю більшості векторів діяльності підприємства.
Ключові можливості:
- лінійні, ієрархічні та кросс-звіти;
- підтримка угруповання;
- розшифрування окремих елементів звіту (drill-down);
- отримання даних в різних розрізах з необхідною конкретизацією, яку користувач може задавати самостійно;
- збереження індивідуальних налаштувань для подальшого використання.
Рапорт керівнику
Завдяки механізму «Рапорт керівнику» можливе інформування керівництва про поточний стан справ на підприємстві, без надсилання запитів для того. Такі звіти включають: оперативний аналіз даних за різними показниками діяльності підприємства: за обсягом продажів, за дебіторською та кредиторською заборгованістю, за рухом грошових коштів у розрізі статей і т. д. Список показників налаштовується персонально для кожного з керівників різних служб компанії. Для кращого сприйняття у звітах розміщені графічні зображення інформації.
Інтеграція з іншими системами
Конфігурацію «Управління підприємством: Управління Торговим Підприємством для України» можливо використовувати спільного з іншими рішеннями системи «Управління підприємством: Підприємство 8», наприклад, «Управління підприємством: Управління торгівлею», «Управління підприємством: Зарплата й управління персоналом» та ін.
Також передбачено:
- обмін інформацією з системами «Клієнт банку»;
- завантаження курсу валют, класифікаторів з Інтернету;
- обмін даними з іншими додатками через текстові файли, DBF-файли та XML-документи.